Sunday 14 September 2008

Dublin plný bublin

Konec víkendu, konec srandy. Přesouvám se z Dublinu do Maynooth. A i přesto, že jsem na smaragdovém ostrově teprve něco přes 60 hodin, zážitků je dostatek.

Výlez z letiště před irskou realitu byl lehce kritický a irská vlastnost "pospíchej pomalu" mě naopak urychleně doháněla k šílenství. Skóre si ale Irové srovnali svou snahou pomáhat (poznatek první).

První den příjezdu byl náročný a paradoxní - hned po procitnutí na dublinském slunci mě oslovil nějaký mladík. Pak se z něj vyklubal Ondra, bubeník z Plzně, díky němuž první otřes z chaosu byl příjemnější. Usednu do busu a na sedačce přede mnou mladší sestra bývalé spolužačky z gymplu. (ne)Náhoda. Večerní uvítání v sharehouse u kamarádky, která mi dočasně poskytuje azyl, bylo v podobě Pokerparty a posléze se konal přesun na irskou disco v Radio City, hned v centru, vedle Connoly Station. Mužský v Irsku (nikoliv Irové) jsou neskuteční baliči. Sednout si na barovou židli a pookřávat po nadlidském výkonu na parketu je jasnou výzvou k lovu (poznatek druhý).

Irské počasí je ještě horší než jsem předpokládala (poznatek třetí). Včera v tílku a ve slunečních brýlích, dnes v pěti svetrech, ponožkách o třech vrstvách, s rýmou a bolestí hlavy (nebo že by to byl následek párty?)

Každopádně poznatek čtvrtý a neměnný - jsem tu a chci tu zůstat (alespoň do konce prosince). Našly se už totiž věci (a lidi), kvůli kterým se důvod pobytu dá najít zatím velmi lehce.

Photos here.

The Temple Bar

The Soccer Fest

19 comments:

Anonymous said...

Pospíchej pomalu? Že bych měl v sobě nějaké irské geny? :-)

Anonymous said...

Verčo, konečně ti píšu taky nějaký comment :-) Jsem ráda, že první poznatky jsou veskrze pozitivní a uvidíš, že jich bude ještě mnohem víc :-) Těším se na další tvoje postřehy a držim palce! pa Háňa

Spicy Nicole said...

oj oj.... :) připomíná mi to, když Alláh dá, tak možná zítra (tím se řídím i já) ehehehe.... ale jinak to vypadá, že se ti tam líbí! :) taky se moc těším, až nám tady přispěješ něčím dalším, je zajímavé dozvědět se něco o jiných kultůůůrách :D

Anonymous said...

A hej, a je to tady, jsem rád, že se věci obracejí;-) Přeju příjemný a ještě příjemnější pobyt:-D ale jako myslim, že si to zasloužíš,
mimochodem před týdnem jme tu taky nosili kraťasy, a poslední týden škoda mluvit. Deště, vítr, zima doufám, že nám letos nezapomenou dát babí léto. Jo, taky jsem se nakonec ostříhal, paní holičce trochu ujely (jak jsem to mnohokrát slýchával u jiných a tiše se jim v duchu smál) nůžky. Vypadám jako Igráček nebo Ken:-D
Peťka

NickyVeV said...

emef: Tak v tom případě irské geny má kde kdo ;). Ale tady je to fakt extrém! Kam se hrabou třeba České dráhy :D.

Háňa: Díky díky! Snad to bude st8le better & better ;)

Nicole: jj, tak nějak :D. Nebo "až naprší a uschne"...tady totiž nikdy nic neuschne, když prší skoro pořád :D

Peťka: Příjemné to tu je, jen irská angličtina je horší než jsem doufala :/. Už dneska se mi zdál dokonce sen v angličtině, mazeec! Jsi ostříhaný? Pošli pak foto, ať se můžu potutelně usmát ;)

yshish said...

:-) tak se brzy uzdrav, at to tam cele neprolezis.. a hodne fot!
tady se nic extra nedeje, o nic neprichazis. je tu hnusne, az to boli :( (doslova)

NickyVeV said...

Yshish: Fotím, fotím :), jen ta opravdu zeleně zelená tráva všude je už trochu nuda :)...no a ty foť taky, ať jsem alespoň částečně s vámi ;)

MH said...

Užij si Irsko :-). Jen dodatek: my, když jsme v hospodě, tak taky dokážeme býti neskuteční baliči, když je vhodná konstalace hvězd :-).

NickyVeV said...

:D ...škoda že tady na konstalaci hvězd nespoléhají..ale jdou rovnou na věc :). Nebo mám okoukat pro tebe nějaké praktiky ;)?

MH said...

To jen znamená, že to jsou muži činu, když serou na hvězdy :-D. U nás severočechů se občas bohužel projevuje ta hrdost, která nám v tom balení děvčat občas zaclání... A ono na: "Dobrý večer, dobrý den, sejdeme se za týden v Brně" taky každá už nezabírá :-D. Ale i tak nějaká ta irská how to příručka se jistě bude hodit ;-). Takže díky ;-)

NickyVeV said...

Michal: Hrdnost je fajn věc, tu si opatruj :), jen tady v Irsku hvězdy nejsou vůbec vidět za tou nekonečně zamračenou oblohou, takže nač spoléhat na hvězdy, o nichž Irové nejsou přesvědčeni, zda vůbec existujou ;)
To abych vyrazila kvůli tomuhle pracovnímu úkolu do dublinských ulic a lokálů ;)

MH said...

Vyraž a pak na to sesmol třeba nějakej report na blog s titulem například: "Baličské techniky v dublinských barech", nebo: "Jak sbalit holku v dublinském baru za tři minuty"... :-)

yshish said...

hehe, dobre. udelam ti par cvaku z postele.. at mas pocit, ze tu jsi s nami.) ..vsecko ted budu hazet na rejce, youtube a blog. zustan na prijmu. jinak rozhovor super. diky. muzu ho vrznout na spejs a bandzone?

NickyVeV said...

Michal: Tsssss, tak takové bulvární články, zvlášť dosti afeminní musíš hledat někde jinde... :). a btw. baličské techniky jsou rozhodně kratší než tříminutová diskuze :D...no třeba Ti pošlu soukromě nějaký zdejší report ;)

Yshish: Juj, brzy se vykurýruj, supermanko ;). Za rozhovor neděkuj, víc pro vás bohužel udělat teď nemůžu :(...a vrzni ho kam chceš, jen mi nech autorství, ok? ;)

yshish said...

jasnee, neboj :) poslu jen primej odkaz. a kdybys chtela delat dalsi rozhovor pro jinou z kapelek, nestyd seee .)

Anonymous said...

Ach jo... co děláš v mé oblíbené zemi? Jak jsem sem zase zavítal a uviděl tu fotku, tak jsem jen zvednul o něco málo oči od monitoru a podíval se nad něj, kde visí velká irská vlajka. To je vzpomínek. Sice to nebylo tak luxusní ubytování jako máš ty (mrk), ale taky to bylo krásný. Poprvé Galway (na Aran Islands nezapomenu), podruhé Dublin. Tak užívej a dej si cider... jen si s ním nesedej k tomu památníku, co ho tam máš tyk vyfocený, nebo tě vyvedou jako nás (otázka "na co Irové můžou tak vzpomínat" se strážníkům vůbec nelíbila...)

NickyVeV said...

Neříkej, že Irsko je fakt Tvůj favorit ;). Cider jsem už ochutnala, zvlášť ten jabkový je pěkný hnus! A pít víno v parku jsem zažila včera, trochu adrenalinu při každém loku je taky fajn ;). Máš nějaké přání, co Ti přivézt do Čech :)?

Anonymous said...

podivej se na poslední fotky od Marti:-)
Peťka

Anonymous said...

Musím si tě dát do RSS, hrozně často na tvůj blog zapomínám (smile).

Z Irska nic nepotřebuji, veškeré upomínkové věci už mám doma (tenkrát si ten obchůdek u St. Stephen's Green docela vydělal, když jsme tam přišli).

Trochu mě mrzí, že v Dublinu jsem nestihl mnoho výletů do dalekého okolí. Wicklow Mountains můžou bejt fakt dobrý...