Tuesday 19 August 2008

Kolem tma tónem nabitá...

Už jsem rezignovala trhat pomyslné dny a odpočítávat blížící se konec prázdnin. Čas je spravedlivý a nenabízí možnost restartu. Kolikrát jsem se snažila začínat znova, nebo dát věci do pořádku. Stačí se podívat na materiální rozpoložení a rozložení na mém přechodném působišti. Pořádek je pro blbce a pracovní mumraj pro inteligenty převládá :-)! Naštěstí mi ten rychloběžec čas ani nedopřává se na ten rozbuch v pokoji podívat a zamyslet se na sebou :-).
Tento týden byl (a snad bude) opět nabitý: koncert Sato-San To byl v Cross Clubu vynikající, ač jsem se přes polovinu koncertu prodírala mezi davem a snažila se zachytit neopakovatelné okamžiky na neopakovatelném objektivu, moje kulturní zkoprnělost v důsledku auditivních přílivů byla v jistých ohledech až nezvykle uspokojující; o dva dny později v Aghartě koncert formace Zeurítia (s ní dnešní příjemný rozhovor do Harmonie v kavárně s méně příjemnými cenami); předevčírem čtyřhodinová produkce Macea Parkera v Lucerně, pravděpodobně naposledy Praze Maceo ukázal, jak dokáže svými groovy opět strhnout; dnes koncert Sigur Rós, jejichž aktuální album prostě asi nikdy nevyslovím, aniž bych si neulámala jazyk; a (pozor!) ve středu radikální změna - vyměnit už dost kulturně protřelé džíny, nahodit sukni, lodičky na podpatku a nechat se unášet na tónech symfonie Čajkovského a Brahmse v Rudolfinu.
Ač mi vždycky jen při vyslovení názvu "Praha" naskákaly alergické fleky, dnes už s tím nic nenadělám. Léčím se z této alergie a celkem i úspěšně...zvlášť proto, že mi nic jiného nezbývá. Kompromis je střední cesta všeho a Praze se rozhodně upřít nedá ta rozmanitost večerů. Přesto je mi pragocentrismus pořád proti srsti. Ale je pravdou, že možností je tu neuvěřitelně a znatelně více než mimo Prahu (rozuměj "na venkově" :-), takže co jiného dělat, než se smířit s nálepkou "pražské naplaveniny" a kličkovat mezi nabízenými koláči zážitků a dosyta si od každého uždibnout.... Tak co sakra ještě doma "na venkově" děláte :-)?

10 comments:

yshish said...

mrzi me, ze jsem sato- prosvihla :( tak aspon ze jsou fotky. diky..
:) a tesi me, kdyz nekdo mimo prahu objevi jeji kouzlo a postavi se svym predchozim predsudkum.) nepovazuji se za pragocentristu, ale prahu proste miluji. stejne tak jako jina krasna mesta.. nebran se tomu a uzivej, co vsechno nam nabizi .)

Anonymous said...

Jeden kulturní orgasmus za druhým.. :-)
Já se teď tak akorát odebéřu na HIP HOP KEMP a budu doufat, že mě to ještě po těch letech dokáže uspokojit.. Kdo ví..
Olomouc to kdyžtak v září dožene..

Spicy Nicole said...

takže za 1, bordel mám taky všude... přesně tak, je pouze pro inteligenty... :D
2, Čajskovského miluju, takže ti těžce závidím :D
3, Prahu miluju... jen když jsem mému kamarádovi řekla, že jedu do Prahy a už se na to "třepu" řekl mi, no, já když se blížím k Praze, taky se třebu a chce se mi zvracet :D takže asi tak...
4, moc si to užij a zdokumentuj to! :)

NickyVeV said...

Zuzana: Praha je sice pěkná, ale strašně mě vytáčej ty panelákové králikárny, ve kterých se musí bydlet a občasná bezohlednost lidí :-(. Ale i tak je tu fajn :-).

Emef: :-) třeba na Hip Hop Kempu opět pochytáš další excelentní tanečky na olomoucký parket ;-)

Nicole: Dokumentovat určitě budu (musím), ale ten požitek a prožitek se nikdy zachytit nedá :-/

yshish said...

nj, bezohledni lide.. ale ty mas dneska vsude:( nekdy mam pocit ,ze nejhur se tu chovaji turisti a pristehovalci z jinych mest. bezohledne rodile prazaky zatim neznam..
kralikarny.. jsem sidlistni dite. mam je rada :-). jediny zpusob, jak ubytovat mnoho lidi na male plose mimo kralikaren uz je snad mozne jen do nor.) a to mi ty panelaky zase prijdou lepsi:) klidek, slunicko, hory sousedu..
mne na praze nejvic vadi obchodni centra. ty bych pokacela a nestavela. a potom davy (hrnouci se prave do nich a ven).

Anonymous said...

ty jo, tolik kultury nezažiju ani za měsíc. jo ale to bude nejspíš tím, že se ze mě stává pomalu ale jistě kulturní barbar. jo ale pozor, prázdniny to trochu zachránily. jo festy to je věc:-) peťka

NickyVeV said...

zuzana: no pozor jako, přistěhovalci z jiných měst, tssss :-)...Já vím, nedá se to generalizovat, ale v porovnání s Moravákama jsou zdejší občané jiného ražení a jiných zvyků, které se dají charakterizovat fakt jen jako bezohlednost :-/. A obchodní centra jsou fajn, zvlášť když jsou ode mně hodně daleko :-).

Peťka: neboj, zase příjde můj kulturní útlum! Sákriš, zas to vypadá, že se do Ostravy tento víkend nedostanu...každopádně píšu velkým písmem do deníčku pro příští rok - CofO a Buben ;-), jasná věc!

yshish said...

stejne si stojim za tim, ze pristehovalci k ni nemaji tak silny vztah a proto se chovaji bezohledneji. ale nic nemuzes zobecnovat ,ze jo. vzdycky to zalezi ciste na osobnosti a na kriteriich - kazdy ma hranice bezohlednosti jinde. a co pro jednoho muze byt vrcholem bezohlednosti, muze byt pro jineho bezna vec. a je uplne jedno, odkud clovek je :-) a taky zalezi, mezi jakymi lidmi se pohybujes. a jestli ti, ktere povazujes za "prazaky", jsou temi skutecnymi-rodilymi a nebo prave pouze pristehovalymi .) ale to zabiham uz nekam daleko od clanku.. (tohle tema me proste bavi O:-)

NickyVeV said...

Zuzi, přistěhovalci nemusí mít Prahu přirostlou k srdci, ale to neznamená, že musí být bezohlední, záleží na povaze a ta pražská je o trochu "ošoupanější" a drzejší než ta mimo Prahu. Každopádně jsou i světlé výjimky :-)...
Pohybuju se mezi naplaveninou a nerodilými Pražáky, kteří tu jsou už přes 15 let ;-).
Počkej a ty jsi rodilá Pražanda, že se tak bráníš?

yshish said...

jj, jsem rodila p. takovych jako ja znam mnoho a neprijdou mi bezohledni. zato znam spoustu neprilis ohleduplnych pristehovalcu, co akorat v jednom kuse nadavaji na phu ci na prazaky a mysli si, ze kdyz jsou v pze, tak se muzou chovat hnusne.
taky mam pocit ze prazaci jsou vsude v cechach nenavideni, zato ve svete je maji radi. ano, znam takove p., co vsechny ostatni povazuji za "vidlaky" a mysli si o sobe buhvico, ale paradoxne to nejcasteji slycham od pristehovalcu :D .)
od detstvi kam prijedu, vsude odpor a nenavist vuci pze. a pak z tech samych ust slysim, jak se vytahuji, kdyz se do phy stehuji..
(80% spoluzaku neni z phy, takze celkem slusny vzorek.)
mam pocit, ze praha lidi meni podobne jako treba penize.. kdyz se do ni nastehuji, je to jako kdyz prijdou k velkym penezum..

/nezevseobecnovat, prosim. jenom me postrehy a zkusenosti.)
nemam rada skatulkovani a predsudky. proto se tak branim. "prazaci" neni pojem oznacujici jeden typ lidi. zahrnuje sirsi spektrum lidi (rodile, pristehovale, vyskytujici se (=turisti,navstevnici) a pozor - setkala jsem se napr. i s tim, ze "prazakem" je oznacovan clovek (ktery v pze treba ani nikdy nebyl), jenz ma jiste rysy chovani, povazovane za "typicky prazakovske".. :-) coz me naprosto dostalo!
dokud clovek prahu nepozna zevnitr, nepochopi.. neni jednotna.
(jdu radeji spat .) zitra to proberem!