Sunday 20 April 2008

Amplionové zprávy o rádiu

Tak dnes jsem si zase dala!!! Nejenže jsem musela strávit celých (!) 24 hodin na koleji, jelikož na mě skočil nějaký bacil (nebo bacilonosič?:-)) a rozhodla jsem se ho přinutit k odchodu intenzívnější formou, ale také jsem si po dloooouhé době zapnula rádio (CD přehrávač s rádiem, který tu mám na pokoji, slouží povětšinou jen jako odkladač náušnic, řetízků a jiných důležitých věcí, samozřejmě pod tunou olomouckého prachu).

To, že jsem to neměla dělat, jsem si uvědomila sice pozdě, ale za to jsem se osobně a na vlastní sluch přesvědčila o tom, že i nadále a nepřetržitě (!!) budu dál používat svůj rádiopřehravač jako odkladiště veledůležitých věcí, které stouply v ceně, jakmile jsem z posledních sil tento přístroj odpojila ze sítě.

O co jde? Možná jsem už zhýčkaná hudbou, kterou si sama naordinuji na svém playlistě, nebo prostě ještě nejsem natolik psychicky připravena se zaposlouchat do současných rádiových (s)hitů. Jelikož mi zde fungují pouze čtyři stanice (moc toho na výběr není, díky poloutržené anténě, kterou jsem chytře použila jako šťourátko pro vytáhnutí tužkových baterek zapadlé za radiátor :-)), začala jsem od začátku: Evropa 2 a Radiožurnál. Dvě od sebe kousek vzdálené stanice, natolik si rozdílné, ale zároveň natolik si podobné. Evropa 2, vcelku profláknutá stanice a přitom stále hledám rozumný důvod proč. Chvilku si zvykám na moderátorské novoty, které se poněkud změnily od té doby, co jsem stanici slyšela naposledy. Sem tam se pousměji nad vtipností, nebo spíše trapností komentátora, ale hned záhy mi úsměv zkysne: Mika, Code Red, Rihanna, pak pozor! Lenny Kravitz a Simple Plan, pak skoro třikrát za sebou skladby vzniklé ve spolupráci s Timbalandem... nevydržím a přelaďuji. Naskočí Radiožurnál. Rozhovor s Danem Bártou. Jsem navýsost spokojena... tedy až do doby, než rozhovor přeruší hudba. Naprosto geniální kontrast s předchozí "evropskou" stanicí. A přesto se to nedá vydržet. V tomhle si jsou tyto dvě stanice podobné. Dají se poslouchat jen určitý čas - u Evropy 2 většinou do té doby, než zjistíte, že se stejné písně pravidelně opakují po stejných intervalech, a u Radiožurnálu po té, co se nedozvíte nic vtipného, zásadního a ani hudebně záživného. Další stanice jako jsou Radio Haná, či Radio Hity snad ani zmiňovat nebudu... Nebo možná někdy příště (včetně dalších stanic), až napravím polonemocnou anténu :-)...

Proto se ptám: existuje vůbec nějaké rádio, se kterým jste spokojeni a které přijímáte bez námitek? Já ano! Zejména takové, které má nalomenou anténu, funguje, jak nemá, a je velice praktické na odkládání věcí :-)...

9 comments:

Anonymous said...

Přehodnoť své názory, v úterý hrajeme jenom (s)hity.. :-) Uvidíš, že to nakonec nebude tak zlé.. ;-)

NickyVeV said...

Už jsem se bála, že to nenapíšeš :-). Já vím, (s)hity, ale určitě se dají prokládat něčím záživnějším (ovšem možná jen pro mě ;-)...

Anonymous said...

To se rozhodně dají, ale máme v úterý závazky.. Helena je mrtvá, eSko se tváří, že by ji rádo následovalo, musíme ho zachránit! Uděláme (s)hit párty roku. ;-)

NickyVeV said...

:-D Tak jo! Právě nalaďuji Evropu 2 a hledám inspiraci na zítřek :-)

Anonymous said...

Najlepšie rádio je youtube a zložka MP3 v počítači. Bohužial. pretože z dnešných rádii sa veľa inšpirácie brať skustočne nedá.A keď sa k tomu pridajú "fórky" moderátorov,na ktorých sa smejú len oni, prichádza nevolnosť...

NickyVeV said...

To zrno: možná inspirace se z toho naopak vyšťourat dá - zjistíš nové trendy a zároveň si uvědomíš, jak velice rychle a rád se opět ke svému playlistu vrátíš :-)

Francesko said...

Nu, Veroniko, zaplevelil jsem dnes Tvůj blog spoustou komentářů, ale rozpravě o rádiu prostě nemůžu odolat.

Vřele doporučuji poslech Vltavy (ČRo3). Je to sice stanice, která má poměrně složité a fragmentované programové schéma, takže při náhodném naladění ne vše člověku sedne, ale geniálnější mix vážné hudby, jazzu, moderního ne-mainstreamu a mluveného slova by člověk těžko hledal. A navíc tam nejsou fórky moderátorů, které vadí třeba Zrnovi :)

Nu, ale chce to občas mrknout na program stanice http://www.rozhlas.cz/program
Ale schéma je logické, takže ho časem člověk zná z paměti a když nemá náladu na barokní hudbu, tak Vltavu ve 13:00 prostě neladí...

Fakt je že jsem zaujatý. Já prostě tu stanici miluju. Miluju jí tak, že bych si nechal klidně uříznout malíček na pravé ruce, kdyby to tu stanici zachránilo. Pravda o jiném prstu bych musel chvíli přemýšlet...


S pozdravem "Vltava forever!" a v dokonalé úctě,
Frančesko

NickyVeV said...

Jo, to je pravda, souhlasím :-). Ještě že naštěstí stále existují stanice, které vyrovnávají hudební "smog" na rádiových vlnách. Vltava má perfektní program, ovšem většinu toho nemám šanci stihnout, takže jediné, co zbývá, je stáhnout podcast (a taky najít čas to vyposlechnout!).
Btw. dobrá volba stanice :-).

Francesko said...

Dnes od 23:00 do 23:15 poslední možnost slyšet na Vltavě Bondyho dětské hororry "Příšerné příběhy pro Lopatkovic holky". Velmi vhodné pro všechny fanoušky mrazivé zábavy a dětské literatury :)

V Olomouci laďte své příjimače na 98,2 nebo 102,0 FM, ostatní hledejte vhodné frekvence zde.


Vltava forever! :)