Sunday 27 April 2008

Don´t relax, but take it easy!

Po měsíci opět doma, v sudetském Jablonci. Také vám zní spojení "víkend strávený doma" tak příjemně? Mně tedy ano! Vybaví se mi totiž pohoda, čas na odpočinek, konečně dobré (a vydatné) jídlo, mámina bábovka, komfort, velké prostory a má vlastní koupelna... ovšem zní dobře do té chvíle, než se nekompromisně doopravdy ocitnu na prahu naší rodinné vilky...
Na tento víkend jsem se po náročném měsíci v Olomouci vcelku těšila. Už při cestě (výjimečně) přes Prahu jsem si v duchu plánovala, jakým příjemným způsobem ho strávím (a jak konečně něco udělám do školy; seminárky, ročníkové práce, psaní článků do redakce, přípravy na zkoušky a kolokvia se záhadným způsobem hromaděj).
Pátek - konečně volný den, ovšem jediný, při kterém mohu obíhat kamarádky, shopy, byrokratické instituce, doktory a knihovny, a to dokonce v libovolném pořadí. Jenže jsem ho celý strávila čekáním ve frontě v bance, kde jsem si chtěla konečně zařídit debet, a když na mě přišla řada, milá paní u přepážky mi s úsměvem sdělila, že beztak k tomu potřebuji minimálně 2 doklady, které jsem samozřejmě s sebou neměla! Takže domů pro pas a opětné čekání. Hurá!
Sobota. Mělo být hezky. A nebylo! A i kdyby hezky bylo, vůbec mi to sobotu nijak nezpříjemní. Nevím totiž, proč se nikdy nepoučím a před odjezdem domů si neuvědomím, že máme nejen velký barák s neméně velkou zahradou a hlavně neméně velkými záhonky, ale také chalupu kousek od domova a další domek ve východních Čechách s polem, u kterého není vidět ani začátek, natož konec. A jelikož je jaro (!), je čas na všelijaké sázení, kopání, rytí a jiných veledůležitých činností. Sobota byla velice příjemnou dobou strávenou v montérkách, gumákách a s kýblem v ruce. Že by náběh na novou image? :-)
A neděle? Ta je pro mě dlouhá asi 2 hodiny. Ráno vstát, zabalit krosnu, poobědvat a metelit na vlak do Olomouce (přeci jen 6 hodin jízdy se nikde neztratí). Ovšem tentokrát to bylo s jednou výjimkou - balit jsem se nemusela, krosnu jsem nestihla od pátku vybalit, takže jen nahodit na záda a jít.

Po tomto víkendu to příjemně znějící "víkend strávený doma" se jaksi změnilo. Už se docela těším do Olomouce, až si odpočinu od víkendu stráveném doma... :-)

2 comments:

Anonymous said...

Nevím, co na tom většina nechápe. Jezdit domů každý víkend a ještě se tam těšit? Vůbec, v Olomouci je krásně.. :-)

NickyVeV said...

Olomouc má něco do sebe, ale občas se ukázat doma není také špatné, zvlašť proto, aby rodiče na vlastní oči viděli, komu vůbec posílají každý měsíc nějaký ten příspěvek na účet :-)...