Sunday 18 May 2008

Let the beat control your body... Horká novinka z nu-jazzového nebe

Pro rozšíření hudebních obzorů si můžete zde stáhnout zbrusu nové (nu-jazzové) album od hudebního projektu Sato-San To (dvojice Tomáš Herian a Oskar Török). Stylově se těžko zařazují, uvedla bych oscilaci mezi nujazzem, acid jazzem, electronic, d´n´b, jungle a jakýsi přídech world music. Posuďte sami a případně napište, co na to říkáte :-)...
Info o kapele na bandzone nebo na myspace.

19 comments:

Anonymous said...

No, jdu na to.. :-) Až mi to pošleš.. Nechce se mi to po jednom stahovat.. ;-)

NickyVeV said...

Lemro jedna :-), enjoy it. Chce to víc poslechů. Zatím mě zaujal nejvíc song Opthany, Shinning a Alibaba (orientální prvky). Jo a hlavně to neposlouchej hned po Madonně, jo? ;-)

Anonymous said...

Ty teda ale vies vysvetlit co hraju fakt skoro jednoducho. Este ze neprednasas jadrovu fyziku.

NickyVeV said...

Ale ale, že by fyzik něco pobral :-)?... Se mnou není nic jednoduché, no...to víš

Anonymous said...

Buongiorno!

Nu, já je zatím slyšel jen na Bandzone.cz (mimochodem, nešel jsem si je přes Tvůj profil) a můžu říct, že se mi to líbilo.

Pustil jsem si to s nedůvěrou (nevím, proč podléhám stereotypu, že elektronická hudba mi nemá co dát... ale naštěstí jsem schopen vzít leccos "milost"). Ale pak jsem si říkal "Sakra, to nejni vůbec špatný...", upřímně - hlavně mi dostala ta trubka. Snesl bych pod ní "víc harmonie", ale musel jsem uznat, že tenhle trumpetista "to utáhne".

Tak jsem se zahrabal do jejich profilu, abych zjistil, kdo že to na tu trubku hraje, okamžitě se dostavil AHA efekt. Oskar Török... Nu a už jsem byl doma. Stereotypní část mého já si projekt Sato-San To zařadila do krabičky "jazz experimentující s elektronikou" a už nechala zbylou část v klidu poslouchat.

Sečteno a podtrženo: Pro mě neobvyklá a (tudíž) velmi zajímavá hudba. Koncept na kterém by asi jiní stroskotali tady evidentně drží hráčská virtuozita. Mám pocit, že tenhle koncept dává obě hodně prostoru ukázat, co v nich je. Naživo to jistě bude ještě lepší.

Tož tak,
Frančesko

Anonymous said...

P.S. Koukal jsem, že Tomáš Herian ještě bubnuje v extrémně zajímavých SOIL, kteří také dávají desku k dispozici zdarma ke stažení. Vypadá to, že se nám posluchačům začíná blýskat na lepší časy, že nás děcka z márketingu big-lejblů přestanou masírovat a ještě po nás chtít peníze za muziku, kterou nám vnutily... Nu, uvidíme, jak dlouho to uvolňování hudby ke stažení zdarma vydrží, ale už SOIL a Sato-San To za to stály!

NickyVeV said...

to frančesko: To jsi mě velmi potěšil :-), člověk se prostě před Tbeou neschová ;-). Co se týče poslechu projektu Sato-San To, je pravda, že jsem jsem měla taky díky spojení elektroniky a jazzu apriorní odpor, ale když se zkombinuje profesionální jazzový hráč a geniální elektronický experimentátor s mnohými zkušenostmi, nemůže vzniknout nic nekalého :-). Rozhodně to není mainstreamová hudba pro každého, nebo backgroundová hudba do kavárny! Pro mě je takový poslech kulturní stravou. Dost mi to připomíná exotické album Erica Truffaze Face-a-Face z roku 2006.

NickyVeV said...

Děkuju za upozornění o S.O.I.L., tak dlouho jsem čekala na jejich nové album, až jsem na to dočista zapomněla! :-)
Mimochodem je to paradox, že kapely jako S.O.I.L. nebo Sato jsou ke stažení a takový Karel Gott, či Tereza Kerndlová se prostě na netu sehnat gratis nedají :-D. Zvrácenost světa. Ostatně pořád platí, že nejlepší věci jsou prostě zadarmo ;-)

Francesko said...

Milá Veroniko,


ono je logické, že SOIL, Radiohead atd. dávají alba zdarma nebo za minimální poplatek a Gott a Kerndlová ne. Jsem hluboce přesvědčený, že je to dané sociálně.

Gotta přeci neposlouchá skupina, která by byla schopná stahovat, navíc je to zřejmě skupina, která je zvyklá za hudbu platit. Jednou za čas Kájovo CD za 350,- Kč to "se snese". Navíc, dávej babičce CD s napáleným Kájou jako dárek k narozeninám... Tahle skupina Kájových zákazníků asi nebudou fantičtí "vymetači" koncertů.

SOIL a Radiohead počítám že poslouchá skupina lidí, kteří si "to stejně stáhnou". Tedy skupina lidí, kteří si už odvykli za muziku platit, ale do klubů chodí a není jim líto zaplatit za živou produkci. Je asi lepší dát mp3 na web, zvolit jinou strategii, kde nefiguruje položka "zisk z prodeje CD" a zbytečně neinvestovat do výroby disků, které si nikdo nekoupí. SOIL se to pak vrátí v návštěvnosti koncertů, kterou vlastně ta nahrávka zdarma podpoří.

Tedy, to co Ty popisuješ jako, cituji "Zvrácenost světa", bych já osobně nazval jako: výsledek vztahů mezi hudbou, jejími interprety a posluchači.

Omlouvám se za to mudrování, ale zatímco tu píšu tyhle moudra, tak bych měl psát výhled svojí práce na 3-5 let pro šéfa. Nu, a sociologii hudby bych chtěl v tom výhledu rozhodně uvést.

Jinak, kdyby to někoho zajímalo, tak na Wired vyšel na téma transformace hudebního průmyslu výborný članek Davida Byrna nebo na Bndzone.cz o tomtéž mluvil v rozhovoru Michal Máka z Warner Brothers.

Anonymous said...

Šmejdil jsem na Verčině bandzone profilu v očekávání, že něco zajímavého objevím. A hle objevil. miluju živý jungle, jo já vím je tam plno rytmů a mix různých hudeb. Ale hlavně je tam hodně humoru všimli jste si toho?

Peťka

NickyVeV said...

Peťka: To je na tom to nejgeniálnější :-)... Na Sato-San To vlastně zjistíš, že hudba je prostě jen jedna, jen záleží na tom, jak je dobře smíchaná, zamíchaná a zinterpretovaná ;-)

Anonymous said...

Jo a ten název toho alba, no je mi jasné proč to se mnou tak cuká:-)

Peťka

Francesko said...
This comment has been removed by the author.
Francesko said...

Člověče, Peťko, mohl bys aspoň naznačit, kde ten humor na Sato-San To hledat? Nebo vy muzikologové nesmíte ani naznačovat? :)

Já to tedy poslouchal hodně zběžně a nic mi do uší nepraštilo...

FrK

NickyVeV said...

Frančesko: Já nechci nijak odpovídat za Peťku, ale ten humor je s nadsázkou, je podle mě ukrytý v pohrávání si s posluchačem, s jeho očekáváními - třeba v Opthany je úvod v houslích, minimalismus jak vyšitý a pak najede elektronický přechod a bicí...je to ale jen má interpretace. Další příklady by byly asi na delší debatu ;-)...

Francesko said...

No a to jsem si myslel, že mám smysl pro humor, včetně toho hudebního :) Je vidět, že minimálně v tom hudebním mám co dohánět!

Zatím mi dojdou maximálně takové vulgární fórky, kdy někdo ocituje Maxipsa Fíka, Vinnetou, nebo Black Sabbath tam, kde by to nikdo nečekal... Nebo když pankáči hrajou "Na krásném modrém Dunaji"... Nebo když Kujooni zaranžují "From Me To You" jako valčík... Nebo když se včera na koncertě Illustratosphery "hádal" Stanislav Mácha s Filipem Jelínkem, kdo že bude mít v závěru písničky poslední slovo...

Můj tajný tip na Peťkův vtip byl Alibaba a mafiánská trumpeta Oskara Töröka (cca od 3:17 dál). Dokonce jsem si na tu melodii začal v duchu zpívat "Blíží se k Vám mafie." :) Ale jak říkám, co se hudebního vtipu týče jsem absolutní buran.

Tak jsem zvědav na další tipy na hudební humor Sato-San To, detailní poslech začátku Opthany rozhodně nebyl marný...

NickyVeV said...

Frančesko, nahoď mi pak buď sem nebo na bandzone.cz popis koncertu Illustratosphere, ať mám co závidět :-)...

Francesko said...

Neboj, neboj, s tím jsem už na ten koncert šel, že Ti o něm budu referovat, když už jsi mi připomněla, že vůbec je :)

Dokonce jsem se zodpovědně protlačil pod pódium, abych to měl z první ruky. Diváci za mnou moc nadšení nebyli, ale co se dalo dělat...

Anonymous said...

To Francesko: já si nemyslím, že by hudební vtip byl výsadou muzikologů, když jsem psal, že mi tam příjdou vtipné momenty, mluvil jsem hlavně za sebe, jako za vnímavého posluchače, a vnímavosti nás na muzikologii opravdu neučili. Musím se přiznat, že když jsem šel nedávno večer z bazénu na uších tuto nahrávku, nejen, že jsem šel do rytmu, ale chybělo vážně málo, abych se roztancoval na ulici, ale holt musel jsem dojít domů:-)myslím, že to byla právě skladba krishnatec, kde je nasamplovaný dosti poťouchlý smích . Já jsem se tedy tenkrát pobavil i nad tou skladbou i sám nad sebou. Co se týče alibaby, no hned v úvodu ty zrychlené hlásky, jsou fakt roztomilé (ááája-a). jistě nechci, aby to vypadalo, že to album zlehčuju, já mimo to valím oči, co že to ten člověk s tou trubkou tam vyvádí za kejkle o těch bicích ani nemluvím. taky uznávám, že je tam plno závažných melodií a ploch ale ten vtip tam určitě je i v samplech i v těch melodiích atd. jak píše Verča bylo by to asi na dlouhou debatu. s tím minimalizmem je to dobrý příklad. :-) Ve skinny je třeba úplně všechno, vtip, veselé melodie, závažné části i srandovní zvuky jako z kresleného filmu. jen se zaposlouchat:-)
Peťka