Tuesday 20 May 2008

Jak zněl zvuk z vysavače :-)? Hooverphonic na Konviktu

Doufám, že nikomu kulturně zainteresovaném neušel koncert Hooverphonic. Včera totiž zakončili své miniturné po ČR v Olomouci, a to v rámci Divadelní Flóry na Open Konviktu. Kdo chyběl (samozřejmě jen ze závažných důvodů :-), může se virtuálně pokochat z fotek :-).

Na koncert jsem se těšila už od doby, kdy jsem se to od samotných šéfů Flóry dozvěděla, tj. počátkem dubna. A lákat další mé kamarády na něco, co vůbec neznají, mi přišlo dost zbytečné, přesto se mi je podařilo za měsíc urputné práce donutit si alespoň stáhnout Mad About You a The World Is Mine :-).

Připadlo mi, že včerejší koncertní publikum se rozdělovalo na 3 kategorie: první šla na koncert zcela záměrně, účelně a prostě věděla, do čeho jde; druhá zašla jen proto, že v patnáctce měli zavřeno, tak co s načatým večerem ;-) a třetí šla za linoucím se zvukem jak komár za Rh+. Ovšem záchytnými body pro všechny bylo The World Is Mine a Mad About You - zde byla ale rozdílná aranž od desky citelná, chybělo napětí, na kterém je píseň postavena.

Kromě sázek na jistotu zvolili repertoár hlavně z nového, alba The President Of LSD Golf Club - magnifikantní 50 Watt spojenou attacca se Strictly Out Of Phase. V další pomalé Gentle Storm a Expedition Impossible jsme mohli slyšet dvojhlas průzračného a křehkého hlasu Geike Arnaert s Alexem Callierem (on zpívá sakra dobře!). V písni Circles předvedla Geike emocionální sílu svého hlasu, jak jinak.

Jen málokdo znal písně z nového alba (jen při vyslovení názvu nové desky The President Of LSD Golf Club z Alexových úst, po kterém následoval hromadný smích, o tom bohužel svědčí :-(. Publikum si ale vylepšilo reputaci při rychlé Dirty Lenses a The World Is Mine.

Čisté a intonačně vyladěné vokály jsou v Hooverphonic standardem. Je až neuvěřitelné, v jaké dokonalé formě jsou zabalené a naservírovány na živo! Klávesista ve svých sólových pasážích přímo znásilňoval klaviaturu a dokazoval tak, že i v elektronické hudbě je prostor pro kvalitní improvizaci. A vyplněné prostory mezi písněmi od Alexe ("děkuji" samozřejmě nechybělo) byly bohužel marnými snahami o oživení olomouckého publika (styďte se!:-))

Sečteno a podtrženo: Hooverphonic je kapela pro živé koncerty jako stvořená, plynulost (ovšem leckdy až chladnost dokonalosti) hudební produkce a dobře zvládnutá hudební technika projevu, to jsou základními "tahouny", proč je vlastně vidět naživo. Jejich odhození synetizátorů a "orchestrů v krabičkách" po deseti letech se jim vyplatilo. Prostě auditivní orgasmus na druhou než jak je tomu z desky :-)...

P.S. Jo a ty fotky jsou fakt moje :-)...

12 comments:

Anonymous said...

Bolo to výborné. Len vizuálne tam bola jedna zaújmavosť. Ten klávesak mal postavu jak ženská...

NickyVeV said...

Tsss, ženská?! Na tom klávesákovi jsi začal hledat chyby až po tom, co jsem Ti řekla, že je prostě boží, co?!! :-D

Anonymous said...

Arnoštek je prostě BOŽÍÍ !

Anonymous said...

Roztáčím hvězdná kola..
Bylo to dobrý.. Jen nevím, jak teď napíšu nějaký rádobyčlánek já, když už tady bylo vše řečeno.. :-/

NickyVeV said...

To je poklona ;-)? Dík. Tak dám Ti radu - takové články produkuj po overnight činnosti, po stresu u zkoušky, po 24hodinové hladovce a s lehkou kockou navrch! :-)

Matouš said...

To už jsem bohužel propásl.. :-D
Budu to muset vymyslet nějak jinak.. ;-)

Anonymous said...

měli je radši šoupnout do S ka. Kdyby pršelo, tak tam není nikdo. a určitě by byl i lepší zvuk. měli teda sakra štěstí:-)

NickyVeV said...

Hm, pravda, v klubu by to bylo lepší, ale open air atmosféra má něco do sebe...(zvlášť když neprší :-)

Anonymous said...

Tak Veruško, přiznám se že cokoliv jsem od tebe četl, se mi líbilo, a hlavně o hudbě cos napsala, myslím, že bys to měla dělat za honorář a doufám, že budeš. :-)Co se týče vysavačů :-) já jsem si užil nejvíce ty starší songy. byl jsem rád, že jsem je viděl na živo. hlavně tu zpěvandu, jednu dobu jsem byl do ní zamilovaný z klipu The World is mine. tam je roztomilá hmm...

Peťka

NickyVeV said...

Peťka: Ooo, děkuji :-). Doufám, že i ta alternativa s honorářem v nejbližší době klapne ;-).
Videoklip je dobrý, mně se líbej na Geike hlavně ty dolíčky ve tvářích, ty jsem vždycky chtěla...Ale ten elegantní a pohybově nadaný černoch je tam taky úžasný :-D...

Anonymous said...

taxem si to Veruuu, konečně přečetl a musím říct, že to je krásně napsanýýýý... jen nevím, jestli jsi jenom tohle chtěla slyšet/číst...

NickyVeV said...

Martin: No je pravda, že jsem si myslela, že budeš trochu slovně štědřejší, ale i tak oceňuji snahu o okomentování ;-). Díky!