Sunday 25 May 2008

No More Bittersweet Music At All


Je neděle a přece se v nicnedělání nemohu přetrhnout - dohánění učiva na další sortu zkoušek v příštím týdnu, rychlobleskové psaní ročníkové práce a referátů a postupné balení vzpomínek, smutků, psychedelických radostí a nějakých materiálních obsahových forem do neforemných tašek, batohů a krabic. Time is over...turn off.
Člověk si představuje, co by dělal, kdyby věděl, jak moc bude mít omezený časový horizont života, a přece realita je totálně jiná. Skutek (s)prostě utek´ (bohudík i bohužel).
Zakázala jsem si psát na blog srdceryvné a smutkobolné výlevy. Tentokrát to vezmu ve zkratce, flashback není mé hobby: pět života v Olomouci mě změnilo, v lecčem k lepšímu (a taky v něčem k horšímu, ale je toho rozhodně méně ;-)). Děkuji proto všem lidem (a že tohle určitě všichni, kterých se to týká, budou číst :-D), se kterými jsem se potkala, kteří mě obohatili, dodali mi správný (nejen filozofický a morální) směr, sílu a odvahu dívat se i hořkosladké pravdě do očí; kteří mě ovlivnili natolik, že je budu nosit v srdci a v hlavě do nejbližší sklerózy; a také děkuji těm, kteří mi ukázali, kudy cesta prostě nevede!

Miluju pravdivost aforismu Milese Davise: "Ohlédnu-li se, zahynu."
Život je určen ke změnám a nejhorší jsou stojaté vody. Možná proto je tak ráda a masochisticky rozčeřuji...

P.S. Bude-li vše dle přibližného plánu, olomouckého vzduchu se nadechnu při oslavě zatraceného amerického svátku zamilovaných. Zatím budu dýchat jen ten smogový pražský a jablonecký :-). Do té doby mě čeká let životem a světem Praha-Toronto-Dublin a zpět... Během toho se opatrujte ;-).

16 comments:

Anonymous said...

Bud v klidu, brouku, urcite se najdou i tací, kteri si oddychnout, ze jsi konecne vypadla a nebudes pokouset jejich, jiz tak nalomene moralni zasady, a konecne prestanes cerit klidne hladiny jejich stereotypniho byti. A ke vsemu ja se s tebou v Olmu stejne nikdy nepotkam:D

Anonymous said...

To jsem byl já. Číva

NickyVeV said...

V Olmu se sice rozhodně nepotkáme, Čívas, ale připrav se na to, že se minimálně ve dvou městech potkávat konečně budeme ;-)...to teprv bude jízda!:-D

Anonymous said...

Ja z toho radost mam, ale moje jatra az tak moc ne:)

NickyVeV said...

Tssss, neboj neboj, bude to jen decentní, ostatně jako vždy ;-)...ale další Horečku s Tebou raději opakovat nebudu, btw. není náhodou příští sobotu na Rampě :-D?

Anonymous said...

Jo je, takze jsme dohodnuty?:)))

Anonymous said...

To je tak dojemné, verunko;)
taky jsem měl podobné pocity.
vidus

NickyVeV said...

Vidus, neříkej, žes to tak prožíval ;-)! Doufám, že v Práglu ještě budeš než dorazím a že Tě mezitím nechytne nějaká migrační myšlenka :-), hudební inspirátore!

Anonymous said...

To skoro vypadá jako testament a ne vzkaz na rozloučenou při odjezdu.. :-)
Nebuď smutná, mohlo to dopadnout hůř.. :-P

NickyVeV said...

Emef: To neměl být nijak tragický příspěvek přece! ;-) Beztak jsem ráda, že už z Olomouce vypadnu, už játra začínají protestovat a ze spánkového deficitu mi naskakují halucinace :-D

Anonymous said...

Jak ti to bude do týdne chybět.. ;-)

NickyVeV said...

Náhodou já jsem spořádaná dívka... :-)...no, myslím, že týden bez toho ani nezažiju :-), ale ty mi, Matoušku, budeš chybět zákonitě, zvlášť Tvůj dokonalý hiphopácký taneček ;-)

Anonymous said...

Ještě abych ti nechyběl, to bys mě urazila.. ;-)
A nedělejte si ze mě furt všichni srandu, já za svý kreace nemůžu.. :-)

NickyVeV said...

Náhodou kreace máš dokonalý, jsou až natolik, že prostě nejdou ani napodobit ;-), jen já se vedle nich pak cítím se svou choreografií hrozně zahanbeně...

Anonymous said...

To je jasné, verunko, mám natočenou i poslední cestu z olmiku;) No však se uvidíme.

NickyVeV said...

Vidus, to si pak nostalgicky pouštíš nebo co? ;-) Tak to radši já dělat nebudu, sebetrýznění dělám raději jiným způsobem...
P.S. A koncert W. Shortera si rozhodně užij a pak povíš, já toho strašně lituju, že tam nebudu :´-(!